Vilniaus r. Rukainių gimnazija aktyviai dalyvauja projektuose.
Gimnazija ne tik dalyvauja, bet ir inicijuoja projektus.
Visi gimnazijos bendruomenės nariai skatinami dalyvauti įgyvendinant gimnazijos projektus ir bet kokia pagalba yra vertinama ir laukiama.
PASTABA: šiame puslapyje skelbiamos naujienos apie projektus gali būti talpinamos tiek lietuvių, tiek lenkų kalbomis.
ILGALAIKIAI PROJEKTAI
DAUGIAKULTŪRIŠKUMAS MUS VIENIJA VISUS
Skirtingų kultūrų žmonių buvimas vienoje erdvėje nesudaro daugiakultūrės bendruomenės – daugiakultūriškumas savaime neatsiranda. Tokių bendruomenių kūrimas reikalauja ilgalaikio, sąmoningo ir sunkaus darbo. Pagrindinės daugiakultūriškumo vertybės – atvirumas ir įvairovė. Jei šios vertybės bus tikrai priimtinos tam tikros bendruomenės nariams, bus įmanoma autentiška skirtingų kultūrų raiška jų kasdieniame gyvenime. Šiuo projektu siekiama padėti formuoti empatiško žmogiškumo vertybes. Integruoti jaunimą į visuomeninį, socialinį, kultūrinį mūsų šalies gyvenimą. Projektas yra skirtas Rukainių bendruomenės nariams, kuriems rūpi skatinti toleranciją.
PROJEKTO TIKSLAS – skatinti mokinių daugiakultūriškumo puoselėjimą.
PROJEKTO UŽDAVINIAI:
- skatinti projekto dalyvius pripažinti kiekvienos tautos unikalumą, toleruoti kultūrinius, socialinius ir religinius skirtumus;
- šalinti netoleranciją daugiakultūriškumui, skirtingoms religijoms;
- skatinti jaunimo iniciatyvumą, saviraišką, didinti organizacinius, bendravimo ir bendradarbiavimo įgūdžius, pažinimo, socialines, komunikavimo ir skaitmenines kompetencijas, įtraukiant į projekto veiklų organizavimą ir vykdymą;
- sudaryti galimybes mokiniams susipažinti su kitų tautų papročiais, tradicijomis bei atskleisti savo tautos savitumą, unikalumą, ugdyti tapatumo jausmą.
PROJEKTO VYKDYMO TRUKMĖ – 2023-2024 m. m.
PROJEKTO DALYVIAI – Vilniaus r. Rukainių gimnazijos 5-IVG kl. mokiniai.
PROJEKTO ORGANIZATORIAI
Koordinatorės:
Vilniaus r. Rukainių gimnazijos lietuvių kalbos ir literatūros mokytoja metodininkė Lilija Jeremejeva
Vilniaus r. Rukainių gimnazijos lenkų kalbos mokytoja metodininkė Lucija Kuzborska
Vilniaus r. Rukainių gimnazijos istorijos mokytoja metodininkė Rasa Jachimovičienė
DARBO METODAI IR BŪDAI
Įtraukianti paskaita, edukacinės išvykos, grupinis ir individualus darbas, diskusijos, pokalbis, paroda, demonstravimas, IT taikymas.
VEIKLOS IR PASIEKIMŲ VERTINIMAS
Mokytojas su mokiniais turėtų aptarti, ką jie naujo sužinos ir išmoks dalyvaudami šiame projekte, kokias konkrečias užduotis atliks, kokie bus vertinimo kriterijai. Mokytojas turėtų pateikti pavyzdžių, kaip galima geriau atlikti numatytas užduotis. Po kiekvieno projektinio darbo etapo mokiniai įsivertina savo pasiekimus, aptardami tai grupėje ir su mokytoju.
GALUTINIS REZULTATAS
Projektas apibendrinamas klasėse.
Apmąstoma projekto sėkmė.
Mokinių parengtas ir pristatytas visuomenei projektinis darbas
(stendiniai pranešimai)
******************************************************************************************************
VEIKLOS:
EDUKACINIS UŽSIĖMIMAS „KARAIMIŠKŲ KIBINŲ KEPIMAS“
Paskelbta 2024-04-30
EDUKACINĖ PROGRAMA-EKSKURSIJA „VILNIAUS MARGASPALVĖ KULTŪRŲ IR RELIGIJŲ PUOKŠTĖ
Paskelbta 2024-03-21
ANGLŲ KALBOS PLAKATŲ KONKURSAS
Paskelbta 2024-03-04
LIETUVIŲ KALBOS IR LITERATŪROS, ISTORIJOS PAMOKOS NETRADICINĖJE ERDVĖJE
Paskelbta 2023-12-15
Paskelbta 2023-11-16
****************************************************************************************
GALUTINIS REZULTATAS MOKYKLINIO PROJEKTO „DAUGIAKULTŪRIŠKUMAS MUS VIENIJA VISUS”
Sakoma, kad daugiakultūriškumas yra kelias, kuris veda į pasaulio kultūras. Juk kultūra yra kiekvienos šalies veidas, tautoms gerbiant ir toleruojant žmonių skirtumus, galima sukurti taiką pasaulyje. Tad 2023-2024 m. m. Rukainių gimnazijoje buvo vykdomas mokyklinis projektas „Daugiakultūriškumas mus vienija visus”, kuriuo buvo siekiama skatinti mokinių daugiakultūriškumo puoselėjimą. Projekte dalyvavo 5-IVG kl. mokiniai, kurie pripažįsta kiekvienos tautos unikalumą, toleruoja kultūrinius, socialinius ir religinius skirtumus. Klasių vadovų, mokytojų dalykininkų skatinami mokiniai įsitraukė į projekto veiklų organizavimą ir vykdymą: susipažino su kitų tautų papročiais, tradicijomis bei bandė atskleisti savo tautos savitumą, unikalumą, ugdė tapatumo jausmą. Šie mokslo metai įrodė, kad mūsų gimnazijoje daugiakultūriškumas yra vertinamas, švenčiama bendruomenėje esančių kultūrų įvairovė ir pripažįstama visų asmenų teisė išlaikyti savo kultūrinį tapatumą.
Rukainių gimnazijos IIIG kl. mokinės Rukainių bendruomenei parengtas projekto pristatymas (filmas). Kviečiame žiūrėti!
Paskelbta 2024-06-20
PROJEKTAS VILNIUI 700
2023 m. Lietuvoje vyksta istorinis įvykis – Vilniaus 700 metų jubiliejus. Šiuo projektu siekiama ne tik atsigręžti į praeitį, bet ir žvelgti į ateitį, kurti iniciatyvas, telkti bendruomenę, skatinti aktyvų mokinių dalyvavimą, keitimąsi žiniomis apie Lietuvos sostinę. Taip pat siekiama pabrėžti miesto vertybes: laisvę, toleranciją ir įvairių skirtingų kultūrų darną. Mokiniai bus skatinami pažinti, žinoti ir turėti galimybę matyti svarbiausius miesto objektus bei lankytinas vietas artimiausioje aplinkoje.
PROJEKTO TIKSLAS – turtinti mokinių žinias apie Vilniaus miestą atskleidžiant jo išskirtinumą, ugdyti pilietiškumo pagrindus.
PROJEKTO VYKDYMO TRUKMĖ – 2023 m. sausis-birželis
PROJEKTO DALYVIAI – Vilniaus r. Rukainių gimnazijos ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo grupė, 1–4, 5-8, IG-IVG kl. mokiniai.
PROJEKTO ORGANIZATORIAI
Koordinatorės:
Vilniaus r. Rukainių gimnazijos lietuvių kalbos ir literatūros mokytoja metodininkė Lilija Jeremejeva
Vilniaus r. Rukainių gimnazijos lenkų kalbos mokytoja metodininkė Lucija Kuzborska
Vilniaus r. Rukainių gimnazijos istorijos mokytoja metodininkė Rasa Jachimovičienė
Plačiau apie projektą skaitykite → čia
******************************
VEIKLOS:
IŠRADINGIAUSIOS DOVANOS KONKURSAS
Paskelbta 2023-01-22
RUKAINIŲ GIMNAZIJOS BENDRUOMENĖS LINKĖJIMAI IR DOVANOS SAVO MIESTUI – VILNIUI
„DOVANA VILNIUI” – IŠRADINGIAUSIOS DOVANOS KONKURSAS
Paskelbta 2023-01-23
TARPTAUTINIS KŪRYBINIS STEAM PROJEKTAS „700 TORTŲ VILNIUI”
Paskelbta 2023-02-09
Paskelbta 2023-02-12
VILNIAUS MIESTO IR VILNIAUS RAJONO PIEŠINIŲ KONKURSAS „LEGENDINIS VILNIUS. 700”
Paskelbta 2023-02-15
KAS KŪRĖ VILNIŲ? MIESTO IR JO ŽMONIŲ ISTORIJOS
Paskelbta 2023-03-21
VIRTUALUS KALENDORIUS „POETINIS VILNIUS”
Paskelbta 2023-03-29
EDUKACINĖ IR PAŽINTINĖ IŠVYKA „ŚCIEŻKAMI WILEŃSKIEJ STARÓWKI”
Paskelbta 2023-04-19
Paskelbta 2023-04-26
WYCIECZKA EDUKACYJNA ÓSMOKLASISTÓW PO STARYM MIEŚCIE
Paskelbta 2023-05-01
******************************
Apie mus rašo:
VILNIAUS RAJONO SAVIVALDYBĖS SVETAINĖ (straipsnis lietuvių kalba)
******************************
GALUTINIS REZULTATAS
Birželio 8 dieną Rukainių gimnazijoje vyko netradicinė diena, skirta pristatyti mokyklinį projektą „Vilniui 700“, kurio tikslas – turtinti mokinių žinias apie Vilniaus miestą atskleidžiant jo išskirtinumą, ugdyti pilietiškumo pagrindus. Šiuo projektu buvo siekiama ne tik atsigręžti į praeitį, bet ir žvelgti į ateitį, kurti iniciatyvas, telkti bendruomenę, skatinti aktyvų mokinių dalyvavimą, keitimąsi žiniomis apie Lietuvos sostinę. Įvairios veiklos gimnazijoje ir už jos ribų buvo vykdomos sausio – birželio mėn.
Vilnius jau iškilmingai sutiko savo 700 metų jubiliejų, todėl šiandien apžvelgėme visas Rukainių gimnazijos mokinių vykdomas veiklas, skirtas Vilniaus gimtadienio metams.
Mokiniai, pristatydami savo mylimą miestą, buvo itin kūrybiški: 5a klasės mokiniai parengė stendą iš edukacinės kelionės po Vilnių ir iškepė sausainių, kuriais pavaišino visą gimnazijos bendruomenę. Šeštokai sukūrė animuotą kelionę po Vilnių, o 7-os klasės mokiniai sudainavo dainą, skirtą Vilniaus gimtadieniui. Aštuntos klasės mokiniai papasakojo apie Vilnių kaip pasaulio atstovybių miestą. IG klasės mokiniai pasidalino savo įspūdžiais apie ekskursiją „A. Mickevičiaus pėdsakais“. Dešimtokai sukūrė ir pristatė filmukus „Istorinis, kultūrinis ir literatūrinis Vilnius“, „Linkėjimai ir dovanos Vilniui“, taip pat Agnieška J. pademonstravo animuotą „Vilniaus istorijų“ ciklą pačios pieštais piešiniais. IIG kl. mokiniai atliko meninę kompoziciją ,,Poetinis Vilnius“ (kovo mėnesį buvo parengtas virtualus kalendorius), IIIG klasės mokiniai šmaikščiai papasakojo apie Vilniaus senamiestį.
Per netradicinę dieną skambėjo gražiausios dainos, eilėraščiai apie Vilnių ir Vilniui, buvo perskaitytas laiškas kunigaikščiui Gediminui, gimnazistai sudalyvavo viktorinoje „Ką žinai apie Vilnių?” ir parodė puikias žinias, sudėliojo interaktyvią dėlionę ir net pristatė Vilniaus miestą anglų kalba. Netradicinę dieną užbaigėme „statydami” gyvą skulptūrą, skirtą Vilniui, gimnazijos kieme.
Smagu, kad Rukainių gimnazijos bendruomenė, vykdydama šį projektą, ne tik išreiškė savo meilę miestui, bet atliko kiekvieno sąmoningo piliečio pareigą – pažinti Lietuvos sostinę, studijuoti gimtinės istoriją. Galima drąsiai teigti, kad Vilnius – mūsų kultūros lobynas, didingas, gražus, multikultūriškas miestas, kuris talpina įvairių tautybių žmones, artimas kiekvienam Lietuvos piliečiui, kuris jungia mus visus.
Projekto koordinatorės: istorijos mokytoja Rasa Jachimovičienė,
lietuvių kalbos ir literatūros mokytoja Lilija Jeremejeva,
lenkų kalbos mokytoja Lucija Kuzborska
Paskelbta 2023-06-10
TRUMPALAIKIAI PROJEKTAI
LIETUVIŲ KALBOS DIENOS 2024
Lietuvių kalbos dienos – tai daugybė vasario 16 – kovo 11 d. visoje Lietuvoje ir užsienyje organizuojamų renginių, skirtų lietuvių kalbos sklaidai ir kalbos prestižui didinti. Renginiai, skirti Lietuvių kalbos dienoms paminėti, vyko ir Rukainių gimnazijoje (nuo vasario 15 d. iki kovo 15 d.).
Vasario 15 dieną Rukainių gimnazijos 6a kl. mokiniai, vadovaujami lietuvių kalbos ir literatūros mokytojos Lilijos Jeremejevos, istorijos mokytojos Rasos Jachimovičienės, organizavo renginį „Mokomės kitaip: protmūšis, skirtas Vasario 16-ajai paminėti, mažiems ir dideliems istorikams”. IG-IVG klasių mokiniai dalyvavo protmūšyje, kuriame buvo prisiminti svarbūs Lietuvos istorijos įvykiai, vedę į nepriklausomybės paskelbimą. Šią pamoką mokiniai tikrai mokėsi kitaip (klausimus paruošė šeštokai, atsakinėjo į klausimus gimnazistai).
Smagiausia renginio dalis – dainų apie Lietuvą ir Lietuvai karaokės konkursas, kuriame mokiniai pademonstravo viską, ką sugeba: pasijuto estrados žvaigždėmis, susirungė su kitais drąsuoliais ir sulaukė gausių klausytojų plojimų.
Vasario 23 dieną Rukainių gimnazijoje vyko dailyraščio konkursas, kurio tikslas – ugdyti taisyklingo, aiškaus ir estetiško rašymo įgūdžius. Penktokus lietuvių kalbos mokytojos Oksana Aleknavičius ir Lilija Jeremejeva pakvietė dailiai perrašyti liaudies pasaką „Žiogas ir skruzdėlė”. Lietuvių kalbos ir literatūros mokytojos rinko kruopščiausiai ir dailiausiai parašytus tekstus, jų autoriai buvo apdovanoti padėkos raštais. Mokytojos tikisi, kad šis konkursas atkreipė mokinių ir mokytojų dėmesį į tai, kaip svarbu mokėti tvarkingai, aiškiai ir be klaidų rašyti.
Vasario 27 dieną 8a klasės mokiniai vadovaujami lietuvių kalbos ir literatūros mokytojos Jevgenijos Jackevič kūrė istorijas „iš lagamino“. Pasiskirstę grupėmis aštuntokai turėjo sukurti istorijas, vartodami jiems pateiktus žodžius. Užduotis tikrai nebuvo lengva, nes vienoje istorijoje reikėjo paminėti, pvz., riterį, traktorių, faraoną ir dangoraižį, o kitoje – dievą Perkūną, skalbimo mašiną, kompiuterį ir ufonautą. Kurdami istorijas mokiniai ugdėsi kūrybiškumą, aktyvų klausymąsi, viešą kalbėjimą, gebėjimą čia ir dabar analizuoti, valdyti ir interpretuoti turimą informaciją.
Vasario 28 dieną 5a ir 7a klasių mokiniai per lietuvių kalbos pamoką turėjo galimybę „Aklai” pasimatyti su knyga. Pamoką kartu su mokytoja Oksana Aleknavičius vedė gimnazijos bibliotekininkė Alina Juckevič. Mokiniams buvo pasiūlyta aklai pasirinkti knygą (viršelis, antraštė buvo nematomos), po to pristatyti kitiems ir paaiškinti, pagal kokius kriterijus taip padarė. Pamokos metu buvo kalbėta apie knygos pasirinkimo būdus, diskutuota apie skaitymo naudą.
Kovo 4 dieną 7a klasės mokiniai dalyvavo netradicinėje lietuvių kalbos pamokoje „Susipažįstu su žodynu”, mokymosi tikslai – supažindinti su bibliotekoje esančiais įvairiais žodynais, sužinoti, kuo skiriasi „Lietuvių kalbos žodynas“ ir „Dabartinės lietuvių kalbos žodynas“, prisiminti, kaip naudotis dvikalbiais, sinonimų, antonimų ir frazeologizmų, vardų ir vietovardžių žodynais. Pamokos metu mokytoja Oksana Aleknavičius pristatė Konstantino Sirvydo veiklą, trikalbio „Lenkų – lotynų – lietuvių kalbos“ žodyno reikšmę, didžiausią vienkalbį lietuvių kalbos žodyną „Lietuvių kalbos žodynas“. Mokytoja minėjo, kad jį sudaro net 20 tomų ir apie 22 tūkstančiai puslapių bei daugiau kaip 11 mln. žodžių. Mokiniams didelį įspūdį padarė „Lietuvių kalbos žodynas”, taip pat patiko vardų žodynai – kiekvienas stengėsi rasti savo vardą, jo reikšmę, o suradęs ieškojo draugų ar artimųjų vardų. Pamokos pabaigoje mokytoja priminė, kad
mokiniai greitai ir patogiai ieškoti informacijos įvairiuose žodynuose gali ekalba.lt svetainėje.
Vasario-kovo mėn. lietuvių kalbos ir literatūros mokytoja Lilija Jeremejeva pakvietė 5a klasės mokinius parengti kūrybinių darbų virtualią parodą „Daiktavardžio ir būdvardžio draugystė“. Savo originalius darbelius mokiniai kūrė per lietuvių kalbos modulį „Lietuvių kalbos labirintais“. Penktokai mokėsi ne tik kūrybiškai derinti daiktavardžius su būdvardžiais, bet buvo skatinami tyrinėti lietuvių kalbą ir atrasti jos vaizdingumą, lavinti lietuvių kalbos vartojimo ir IT pritaikymo mokantis lietuvių kalbos įgūdžius.
Nuo 2024 m. sausio 8 d. iki 2024 m. kovo 11 d. 4a klasės mokiniai dalyvavo savos kūrybos eilėraščio ir iliustracijos konkurse „Mano žemė – mano Lietuva!‘‘, kurį organizavo Vilniaus darželis – mokykla „Vilija‘‘. Konkurso – parodos tikslas ir uždaviniai: ugdyti meilę Lietuvai, puoselėti tautines vertybes, skatinti mokinių domėjimąsi tauta, tautos praeitimi bei poezija, lavinti taisyklingo, aiškaus ir estetiško rašymo įgūdžius, turtinti kalbą, ugdyti mokinių literatūrinę saviraišką, originalumą. Pradinukai paruošė kūrybinę kompoziciją, kurią sudarė eilėraštis ir iliustracija.
2024 m. vasario 12-16 d. Rukainių gimnazijoje vyko 1-4 klasių mokinių rašinių ir piešinių paroda, skirta Vasario 16-ajai.
2024 m. kovo 4 d. Rukainių gimnazijoje vyko konkursas „Aš – geriausiai lietuviškai kalbantis ir rašantis ketvirtokas“, kuriame dalyvavo 4a klasės mokiniai. Konkurso tikslas – ugdyti mokinių raštingumo gebėjimus, turtinti kalbą, skatinti mokinius domėtis lietuvių kalba. Pradinukai varžėsi dėl raštingiausio mokinio vardo. Konkurso dalyviai rašė gramatikos ir rašybos, teksto suvokimo testą, sekė pasakas. Konkurso nugalėtoja tapo Ariana Dvinel. 4a klasės mokiniai nusprendė, kad dalyvauti tokiuose konkursuose naudinga ir įdomu.
Europos Parlamento narys, Vasario 16-osios akto originalo atradėjas prof. Liudas Mažylis šiais metais kvietė viso pasaulio lietuvaičius dalyvauti jo organizuojamame eilėraščių ir esė konkurse „Švenčiu Lietuvą“. Šiemet kūrybiniame darbe mokiniai bandė atsakyti į klausimą: „Už ką esu dėkinga/as Lietuvai?“. Šiame konkurse jėgas išbandė ir Rukainių gimnazijos IG klasės mokinė Dorota Dakševič.
Kovo 14 dieną sporto salėje vyko integruota lietuvių kalbos ir fizinio ugdymo pamoka „Gramatinės užduotys – ne kliūtis sportuoti“ 6a klasėje. Pamoką vedė lietuvių kalbos ir literatūros mokytoja Lilija Jeremejeva ir fizinio ugdymo mokytojas Robertas Valikonis. Šeštokai, aktyviai rungtyniaudami su draugais, tobulino sportinį meistriškumą, įtvirtinto ir pritaikė ankstesnių lietuvių kalbos pamokų žinias (pakartojo dvibalsių rašybą, žodžių darybą, kalbos dalis). Vikriai įveikę estafečių rungtis, greitai ir taisyklingai atlikę gramatines užduotis, mokiniai pelnė taškų savo komandoms.
Penktadienį, kovo 15 dieną, šalies gyventojai turėjo puikią progą išbandyti ir įvertinti savo lietuvių kalbos žinias Nacionalinio diktanto konkurse (RAŠYK. KLYSK. IŠMOK.). Nacionalinis diktanto konkursas įvyko ir Rukainių gimnazijoje, dalyvavo net 25 rukainiškiai (administracijos atstovai, istorijos, chemijos, informacinių technologijų, priešmokyklinio ugdymo mokytojos, gimnazijos sekretorė, laborantė, IG-IVG klasių mokiniai). Šių metų diktanto teksto „Invazinė rūšis“ autorė Agnė Žagrakalytė. Diktantas buvo transliuojamas per LRT radiją ir portale LRT.lt, jo tekstą skaitė Marijus Žiedas. Pasibaigus diktantui rašiusieji komentavo, jog tekstas buvo pernelyg sudėtingas, sunkumų buvo dėl sudurtinių žodžių, nosinių balsių rašybos, bet buvo labai geras diktavimo tempas, o teksto žodžiai aiškiai tariami.
Lietuvių kalbos dienos – tai beveik trys tūkstančiai renginių visame pasaulyje. Tai daugybės lietuvių meilės savo Tėvynei išraiška, pareiga, noras puoselėti ir gražinti. Taigi, lietuvių kalbą reikia mylėti, branginti, didžiuotis ir puoselėti. Ir tai yra kiekvieno Lietuvos piliečio pareiga, kurią šiandien mes vykdome, organizuodami Lietuvių kalbos dienas.
*************************
Paskelbta 2024-03-18
INTEGRUOTAS LIETUVIŲ IR LENKŲ KALBŲ, PASAULIO PAŽINIMO BEI DAILĖS PRIEŠMOKYKLINIO UGDYMO IR PRADINIŲ KLASIŲ MOKINIŲ PROJEKTAS
AŠ MYLIU SAVO SENELIUS
Nuo pat mažens reikia skatinti kurti kažką gražaus, įrodyti sau ir aplinkiniams, kad yra dalykų, kurie nesikeičia, yra vertybių, kurių nepajėgs sunaikinti nei laikas, nei žmogiškas egoizmas. Nuo pat mažens reikia lavinti ir skatinti vaikų norą pažinti savo protėvių pasaulį, juo domėtis. Ugdyti suvokimą, kad senolių sukaupta patirtis yra vertinga ir ją reikia gerbti. Užmirštamas senas žmogus, o juo labiau jo rankdarbiai, dainos, patarimai. Šiemet nutarėme gimnazijoje surengti trumpalaikį projektą, skirtą Senelių dienai, kad mūsų seneliai nesijaustų vieniši, jaustų mūsų meilę ir pagarbą.
PROJEKTO TIKSLAS – skiepyti meilę ir pagarbą vyresniam žmogui.
PROJEKTO VYKDYMO TRUKMĖ – 2 savaitės, sausio 16-27 dienomis.
PROJEKTO DALYVIAI – Vilniaus r. Rukainių gimnazijos priešmokyklinio ugdymo ir 1-4 klasių mokiniai.
PROJEKTO ORGANIZATORIAI
Koordinatorės:
Vilniaus r. Rukainių gimnazijos pradinio ugdymo vyresnioji mokytoja Nijolia Balcevič, 1c-2c klasių vadovė.
Vilniaus r. Rukainių gimnazijos pradinio ugdymo vyresnioji mokytoja Irena Šalkovska, 3a klasės vadovė.
Plačiau apie projektą skaitykite → čia
******************************
GALUTINIS REZULTATAS
Tikimasi, kad vaikai supras ir stiprins dvasinį ryšį su savo artimaisiais, seneliais. Gerbs ir saugos senolių kūrybos darbus, šeimos relikvijas. Vaikai taps šiek tiek geresni, jautresni, išnyks abejingumas. Vaikai savo dainomis ir eilėmis pradžiugins senelius. Abipusė meilė taps dar stipresnė.
Projekto galutiniai rezultatai skelbiami straipsniuose. Kviečiame susipažinti!
BAIGIAMASIS PROJEKTO RENGINYS – SVEIKINIMŲ KONCERTAS
Paskelbta 2023-01-25
TĘSTINIAI PROJEKTAI
INTEGRUOTAS LIETUVIŲ IR LENKŲ KALBŲ PROJEKTAS
„SKAITYMO VIRUSAS+”
Šiais 2024-2025 mokslo metais Rukainių gimnazijoje nuspręsta tęsti skaitymo skatinimo projektą, kurio tikslas – ieškoti būdų, kaip atkreipti mokinių dėmesį į knygas, jas pamėgti ir suvokti, kokia svarbi žmogaus gyvenime yra knyga. Projektu „Skaitymo virusas” siekiama skatinti Rukainių gimnazijos 5-8 kl. mokinius domėtis literatūra, skaitymu, įprasminti pagarbą knygai, įtikinti mokinį, kad šiuolaikiniam žmogui, nors ir turinčiam moderniausius informacijos šaltinius, knygų skaitymas suteikia daug malonumo, padeda ugdyti amžinąsias dvasines vertybes, ko negali jokie technikos stebuklai. Taip pat ši veikla padės atrasti naujų saviraiškos ir tobulėjimo formų, leis kiekvienam pasijusti reikšmingam, pilnaverčiam.
PROJEKTO TIKSLAS – siekti, kad mokinių skaitymo gebėjimai būtų geresni, kad suvokimas apie skaitymo svarbą išsilavinimui, švietimui ir įsitraukimui į visuomeninį gyvenimą būtų didesnis nei dabar.
PROJEKTO VYKDYMO TRUKMĖ – 2024-2025 m. m.
PROJEKTO DALYVIAI – Vilniaus r. Rukainių gimnazijos 5-8 kl. mokiniai.
PROJEKTO ORGANIZATORIAI
Koordinatorės:
Vilniaus r. Rukainių gimnazijos lietuvių kalbos ir literatūros mokytoja metodininkė Lilija Jeremejeva, 6a kl. vadovė;
Vilniaus r. Rukainių gimnazijos lenkų kalbos mokytoja metodininkė Lucija Kuzborska, IIG kl. vadovė;
Vilniaus r. Rukainių gimnazijos bibliotekos vedėja Alina Juckevič, IG kl. vadovė
Plačiau apie projektą skaitykite → čia
**********************
Veiklos:
Paskelbta 2023-09-26
KALĖDŲ SKIRTUKŲ KŪRIMAS, GAMINIMAS
Paskelbta 2023-12-14
SKAITYMO UŽSIĖMIMAI LENKŲ INSTITUTE VILNIUJE, 5A KL.
Paskelbta 2023-10-10
SKAITYMO UŽSIĖMIMAI LENKŲ INSTITUTE VILNIUJE, 8A KL. (straipsnis lenkų kalba)
Paskelbta 2023-11-22
„AKLAS PASIMATYMAS SU KNYGA”, 5A KL., 7A KL.
Paskelbta 2024-06-17
KŪRYBINIS DARBAS: KOMPOZICIJA, PRISTATANTI PERSKAITYTĄ KNYGĄ, 7A KL.
Paskelbta 2024-06-17
NOBELIO LAIMĖTOJOS STALČIUJE (straipsnis lenkų kalba)
Paskelbta 2023-11-22
„SKAITYMO VIRUSAS” PLINTA (straipsnis lenkų kalba paskelbtas gimnazijos laikraščio „Mokyklos akis” 91 numeryje
Paskelbta 2023-11
DALYVAVIMAS PROJEKTE „SKAITYMO VIRUSAS” (straipsnis lenkų kalba paskelbtas gimnazijos laikraščio „Mokyklos akis” 93 numeryje
Paskelbta 2024-03
PROJEKTAS „SKAITYMO VIRUSAS” (straipsnis lenkų kalba paskelbtas gimnazijos laikraščio „Mokyklos akis” 95 numeryje)
Paskelbta 2023-06
GALUTINIS REZULTATAS
Paskelbta 2024-06-22
FOTOSESIJA „SMAGIAUSIA SKAITYMO VIETA”
INTEGRUOTAS LIETUVIŲ IR LENKŲ KALBŲ PROJEKTAS
„SKAITYMO IŠŠŪKIS”
2022 m. sausio mėn. pradžioje Rukainių gimnazijoje startavo skaitymo skatinimo projektas Imkit mane ir skaitykit… 5-8 klasių mokiniams. Projekto tikslas – ieškoti būdų, kaip atkreipti mokinių dėmesį į knygas, jas pamėgti ir suvokti, kokia svarbi žmogaus gyvenime yra knyga. Šiais mokslo metais nuspręsta projektą tęsti.
Projektu Skaitymo iššūkis siekiama skatinti gimnazijos 5-8 kl. mokinius domėtis literatūra, skaitymu, įprasminti pagarbą knygai, įtikinti mokinį, kad šiuolaikiniam žmogui, nors ir turinčiam moderniausius informacijos šaltinius, knygų skaitymas suteikia daug malonumo, padeda ugdyti amžinąsias dvasines vertybes, ko negali jokie technikos stebuklai. Taip pat ši veikla padės atrasti naujų saviraiškos ir tobulėjimo formų, leis kiekvienam pasijusti reikšmingam, pilnaverčiam.
PROJEKTO TIKSLAS – siekti, kad mokinių skaitymo gebėjimai būtų geresni, kad suvokimas apie skaitymo svarbą išsilavinimui, švietimui ir įsitraukimui į visuomeninį gyvenimą būtų didesnis nei dabar.
PROJEKTO VYKDYMO TRUKMĖ – 2022-2023 m. m.
PROJEKTO DALYVIAI – Vilniaus r. Rukainių gimnazijos 5-8 kl. mokiniai.
PROJEKTO ORGANIZATORIAI
Koordinatorės:Vilniaus r. Rukainių gimnazijos lietuvių kalbos ir literatūros mokytoja metodininkė Lilija Jeremejeva
Vilniaus r. Rukainių gimnazijos lenkų kalbos mokytoja metodininkė Lucija Kuzborska, 8a kl. vadovė
Vilniaus r. Rukainių gimnazijos bibliotekos vedėja Alina Juckevič, 7a kl. vadovė
Plačiau apie projektą skaitykite → čia
VEIKLOS:
PROJEKTAS „SKAITYMO IŠŠŪKIS” KVIEČIA PASINERTI Į KNYGŲ PASAULĮ
INTEGRUOTA LIETUVIŲ KALBOS IR LITERATŪROS, INFORMACINIŲ TECHNOLOGIJŲ PAMOKA „KALĖDŲ BELAUKIANT”
NETRADICINĖ LIETUVIŲ KALBOS IR LITERATŪROS PAMOKA 5A KLASĖS MOKINIAMS
LEKCJA O HISTORII KSIĄŻKI I PISMA DLA UCZNIÓW KLASY 5A
ZINTEGROWANY PROJEKT JĘZYKA POLSKIEGO I LITEWSKIEGO WYZWANIE CZYTANIA SKIEROWANY DO UCZNIÓW KLAS 5-8
NETRADICINĖ LIETUVIŲ KALBOS IR LITERATŪROS PAMOKA 5A KLASĖS MOKINIAMS
NETRADICINĖ PAMOKA, SKIRTA PASAULINEI KNYGOS DIENAI
******************************
GALUTINIS REZULTATAS
Paskelbta 2023-06-20
PROJEKTAS „IMKIT MANE IR SKAITYKIT…!„
Šiuolaikinis gyvenimo tempas, technikos pasiekimai pateikia mokiniams vis naujesnių ir daugiau viliojančių pramogų – žaidimų automatų, kompiuterinių žaidimų, filmų. Visa tai išstumia knygą iš mokinių gyvenimo. Knyga buvo, yra ir išliks ne tik žinių, bet ir visaverčio kūrybiškumo šaltinis. Galima drąsiai teigti, kad knygos – ne tik neatsiejama laimingos vaikystės dalis, bet ir investicija į išsilavinimą ir į ateitį.
IMKIT MANE IR SKAITYKIT… (Martynas Mažvydas Katekizmas). Šiuo projektu stengiamasi įprasminti pagarbą knygai, įtikinti mokinį, kad šiuolaikiniam žmogui, nors ir turinčiam moderniausius informacijos šaltinius, knygų skaitymas suteikia daug malonumo, padeda ugdyti amžinąsias dvasines vertybes, ko negali jokie technikos stebuklai. Prisilietimas prie knygų pasaulio, knygos iliustravimas, jos gaminimas padės vaikams lavinti savo loginį, erdvinį pasaulio pažinimą, formuos bendravimo įgūdžius lietuvių ir lenkų kalbomis, stiprins socialinę adaptaciją. Taip pat ši veikla padės atrasti naujų saviraiškos ir tobulėjimo formų, leis kiekvienam pasijusti reikšmingam, pilnaverčiam.
PROJEKTO TIKSLAS – ieškoti būdų, kaip atkreipti mokinių dėmesį į knygas, jas pamėgti ir suvokti, kokia svarbi žmogaus gyvenime yra knyga.
PROJEKTO VYKDYMO TRUKMĖ – 5 mėnesiai.
PROJEKTO DALYVIAI – Vilniaus r. Rukainių gimnazijos 5-8 kl. mokiniai.
PROJEKTO ORGANIZATORIAI
Koordinatorės:
Vilniaus r. Rukainių gimnazijos lietuvių kalbos ir literatūros mokytoja metodininkė Lilija Jeremejeva
Vilniaus r. Rukainių gimnazijos lenkų kalbos mokytoja metodininkė Lucija Kuzborska, 7a kl. vadovė
Vilniaus r. Rukainių gimnazijos bibliotekos vedėja Alina Juckevič, 6a kl. vadovė
Plačiau apie projekta skaitykite → čia
Tikimės, jog projekto „Imkit mane ir skaitykit…!” veikla sudomins ir tuos vaikus, kurie mažai laiko praleidžia su knyga, padės jiems ugdytis skaitymo gebėjimus bei teigiamą skaitymo suvokimą.
********************
BIRŽELIO MĖNESIO NAUJIENOS
Skelbiame integruoto lietuvių ir lenkų kalbų projekto Imkit mane ir skaitykit…! nugalėtoją!
Baigiamojo projekto renginio akimirkos:
Paskelbta 2022-06-22
********************
Projekto organizatoriai džiaugiasi mokinių atsiliepimais ir tikisi tokių pat aktyvių skaitytojų ir kitais mokslo metais.
Paskelbta 2022-06-20
********************
5 IR 7 KLASIŲ MOKINIŲ LAIŠKAI PATIKUSIŲ KNYGŲ VEIKĖJAMS
Per lietuvių kalbos ir literatūros pamokas 5 ir 7 klasių mokiniai rašė laiškus patikusių knygų veikėjams. Laiške mokiniai turėjo paminėti perskaitytos knygos autorių ir pavadinimą, laiškas turėjo atitikti laiško rašymo formą ir reikalavimus: pasisveikinimas, laiško autoriaus prisistatymas, kaip jautėsi skaitydamas knygą, palinkėjimas/patarimas veikėjui (ką jis galėtų daryti vėliau, kaip jis galėjo pasielgti tam tikroje situacijoje), atsisveikinimas.
Paskelbta 2022-06-09
********************
SKAITYMO PIKNIKAS(skaitymas netradicinėje erdvėje)
Birželio 3 dieną vyko integruota lietuvių kalbos ir literatūros, lenkų kalbos pamoka Publicistinio straipsnio skaitymas ir pristatymas 7 klasėje. Numatomai pamokai, kurią organizavo lenkų kalbos mokytoja Lucija Kuzborska ir lietuvių kalbos ir literatūros mokytoja Lilija Jeremejeva, mokiniai turėjo savarankiškai pasirinkti labiausiai patikusį straipsnį gamtos tema iš pastarųjų dienų laikraščių ar žurnalų ir pagal tam tikrą schemą jį pristatyti klasei lenkų ar lietuvių kalba. Pamokoje, kuri vyko netradicinėje erdvėje, buvo aptariamos problemos, kurias kelia pristatyti straipsniai, išsiaiškinama, kaip suprantama pateikta informacija, idėjos ir straipsnių autorių tikslai. Taip pat septintokai mokėsi informuoti, išreikšti savo nuomonę, atidžiai klausytis vienas kito, įsivertinti ir įvertinti kitų darbą.
Paskelbta 2022-06-06
********************
KNYGŲ VIRŠELIŲ „DIZAINERIAI”
Birželio 3 dieną vyko integruota informacinių technologijų, lenkų kalbos, lietuvių kalbos ir literatūros pamoka 5a klasėje. Šios pamokos metu mokiniai turėjo sukurti labiausiai patikusios, per šiuos mokslo metus skaitytos, knygos viršelį. Mokiniai noriai dalijosi įspūdžiais apie savo skaitytas knygas, kūrė tokius viršelius, kurie, jų manymu, turėtų sudominti būsimus skaitytojus.
Kviečiame pasigrožėti mokinių darbais.
LABIAUSIAI PATIKUSIOS KNYGOS VIRŠELIO DIZAINAS
Paskelbta 2022-06-03
********************
GEGUŽĖS MĖNESIO NAUJIENOS
Skaityti smagu ir naudinga
5a klasės mokiniai, paskatinti lietuvių kalbos ir literatūros mokytojos, jau nuo mokslo metų pradžios tapo aktyviais skaitytojais. Kiekvieną mėnesį mokiniai turėjo perskaityti po knygą ir ją pristatyti pagal planą. Sausį paskelbus gimnazijoje skaitymo iššūkį, penktokai į jį taip pat aktyviai įsitraukė.
Knygų skaitymas lavina ne tik kalbinius įgūdžius, tad mokytoja siūlė mokiniams pristatant perskaitytas knygas ne tik papasakoti apie jas pagal iš anksto aptartą planą, bet ir papildomas kūrybiškumą ir vaizduotę lavinančias užduotis. Mokiniai rašė pasirinktam literatūros veikėjui laišką, pagrindinis knygos veikėjas keliavo traukiniu, penktokai kūrė perskaitytos knygos „dėžutes”: iš dėžės padarė kūrybinį darbą, į jį nupiešę įdėjo pagrindinius daiktus, apie kuriuos kalbama tekste.
Papildomi darbai pristatant perskaitytas knygas padėjo mokiniams geriau suprasti turinį, veikėjus, lavino vaizduotę ir kūrybiškumą.
Paskelbta 2022-05-31
********************
BALANDŽIO MĖNESIO NAUJIENOS
Netradicinė pamoka „Laisvė skaityti“, skirta Pasaulinei knygos dienai
Balandžio 23-ąją UNESCO iniciatyva pasaulis mini Pasaulinę knygos ir autorių teisių dieną. Pirmadienį, balandžio 25 dieną, lietuvių kalbos ir literatūros mokytojos Oksana Aleknavičius, Lilija Jeremejeva ir bibliotekininkė Alina Juckevič organizavo netradicinę pamoką, skirtą Pasaulinei knygos dienai. Pamokos tikslas – motyvuoti skaityti, taip pat buvo siekiama supažindinti mokinius su gimnazijos bibliotekos lobynu, paskatinti išsirinkti knygą namų skaitymui. Todėl Pasaulinę knygos dieną mokytojai pasitiko šūkiu „Laisvė skaityti” ir kvietė… tiesiog skaityti! Skaityti tai, kas mokiniams patinka, kas juos įkvepia ir dėl ko vaikai nepastebi, kas vyksta aplinkui juos. Per pamoką 5-7 klasių mokiniai, dirbdami individualiai ir grupėse, dalijosi įspūdžiais ir stengėsi sudominti vieni kitus, paskatinti skaityti, taip pat turtino žodyną, pasitikėjimą savimi, bendravo ir bendradarbiavo.
Mokinių atsiliepimai
- Man labai patiko ši pamoka, nes ji buvo įdomi ir naudinga. Dorota D., 7a kl.
- Man patiko ši pamoka, nes ji buvo įdomi ir išskirtinė. Oskaras P., 5a kl.
- Patiko, nes labai smagu dirbti grupėje. Milana T., 7a kl.
- Man patiko ši pamoka, nes buvo smagu, mes puikiai praleidome laiką. Uršula Ch., 6a kl.
- Nepatiko, nes norėjau, kad vyktų kita pamoka. Konrad B., 6a kl.
- Nelabai patiko, nes nemėgstu skaityti. Agata U., 7a kl.
- Man patiko pamoka, nes dirbome grupėse. Norbert S., 5a kl.
- Buvo įdomu, bet labiausiai patiko mano komanda. Aleksandr T., 5a kl.
- Man patiko ši pamoka, nes buvo įdomu, dar sužinojau, kaip išsirinkti knygą. Beata B., 6a kl.
- Patiko, nes per pamoką buvo pristatyta daug naujų knygų. Dominik D., 6a kl.
- Labai patiko pamoka, nes buvo smagu, gerai praleidome laiką. Dirbti grupėje buvo įdomu, sudomino ir naujos knygos. Ačiū mokytojoms, kurios organizavo tokią įdomią pamoką. Karolina U., 7a kl.
Paskelbta 2022-04-25
********************
INICIATYVA SKAITANTI ŠEIMA
Visą kovo mėnesį vyko iniciatyva Skaitanti šeima, kurios tikslas – stiprinti mokinių skaitymo įgūdžius, pasitelkiant tėvus, populiarinant lietuvių ir lenkų autorių kūrinius. Vaikai, kurių šeimoje skaitymo veiklai skiriamas dėmesys, geriau mokosi, sklandžiau dėsto mintis, labiau išlavėjusi jų fantazija. Integruotu lietuvių ir lenkų projektu Imkit mane ir skaitykit… siekiama, kad kasdienis skaitymas balsu taptų neatsiejamas ritualas ir malonumas visai šeimai. Todėl visą mėnesį mokiniai skaitė savo šeimos nariams balsu kiekvieną popietę bent po 20 minučių, taip pat fotografavo savo skaitančią šeimą.
*****
Tėvų refleksija apie iniciatyvą Skaitanti šeima
Knygos ir jų skaitymas mūsų šeimoje turi didelę reikšmę. Nuo pat mažens vaikams pirkdavome įvairias įdomias knygutes. Jiems patikdavo vartyti spalvingus puslapius. Šeimoje yra tradicija prieš miegą visada skaityti vaikams pasakas, tad jie taip priprato ir nepraleisdavo progos paklausyti pasakų net prieš dienos miegelį. Paaugę pradėjo skaityti pasakas vienas kitam. Buvo smagu žiūrėti į juos, susėdusius prie knygos. Iki šiol kartais paskaitome visi kartu kokią gražią pasakėlę, įdomu net ir vyresniajam. Tad mums skaitymas nekelia jokių rūpesčių, o tik plečia akiratį ir daro mūsų pasaulį turtingesnį.
Tatjana Blaževič
*****
Czytanie to jest przyjemność. Dzięki książkom poznajemy świat. Czytanie książek dla naszej rodziny jest nie tylko wiedzą, ale także relaksem po pracy, nauce lub innych sprawach. Czytanie jest jak medytacja i sposób na odpoczynek od wszystkich problemów. Ciekawe jest, gdy opowiadamy sobie, co czytaliśmy, co najwięcej spodobało się, fajnie jest dzielić się myślami. Wiadomo, czytanie książek pozwala nam rozwijać swoje myśli, czegoś nauczyć się, ale także i zbliża nas jako rodzinę. „Kto czyta – żyje wielokrotnie….” – Józef Czechowicz
Agata Gintovt-Dabašinskienė
*****
Czytanie w naszej rodzinie jest tradycją. Przypominam wspólne czytanie i opowiadanie bajek przez swoich rodziców, szczególnie przed snem. Ja staram się też, aby nasze dzieci obecnie codziennie czytały. Wierzę, że głośne czytanie buduje więzi na lata.
Ana Dwinel
*****
Knyga yra viena didžiausių vertybių, kurią vaikas pirmiausiai turi atrasti šeimoje. Skaitant, kalbantis apie herojus, siužetą, bendraujant yra formuojamas vaiko pasaulis. O kas kitas jei ne tėvai, turėtų tai daryti. Aišku, vis sunkiau darosi sudominti vaiką skaityti, juk informacinės technologijos kaip magnetas traukia. Mūsų šeimoje skaitymas užima svarbią vietą, mes imame knygą ir pradedame skaityti kartu, analizuoti siužetą. Juk tai praleidimas laiko kartu, bendravimas ir skaitymo įpročio formavimas.
Ivona Chodorovič
*****
Mokykloje nemėgdavau skaityti. Galbūt dėl to, kad skaityti reikėjo daug ir greitai. O dabar skaityti mėgstu. Daugiausiai tam laiko skiriu atostogų metu. Dažniausiai turiu kelias knygas, kurias skaitau ne nuo pradžios iki galo, o šiaip atsivertusi knygą. Vyras irgi pamėgo skaityti. Vaikai nemėgsta, kai mokykloje užduodama skaityti atostogų metu, bet perskaitę mėgsta pasidalinti įspūdžiais. Smagu, kad mokykloje vyksta projektas, skatinantis mokinius skaityti.
Elžbieta Jankovska-Bortkevič
Paskelbta 2022-04-11
********************
EDUKACINIS UŽSIĖMIMAS LIETUVOS NACIONALINĖJE MARTYNO MAŽVYDO BIBLIOTEKOJE
Visą straipsnį galima perskaityti → čia.
Paskelbta 2022-04-07
********************
KOVO MĖNESIO NAUJIENOS
Virtualūs skaitymo dienoraščiai
Savo įspūdžius apie savarankiškai perskaitytas knygas 7a klasės mokiniai pateikė virtualiuose skaitymo dienoraščiuose. Pildydami skaitymo dienoraštį mokiniai ne tik kaupia savo perskaitytų knygų aprašymus, bet ir rašo atsiliepimus, rekomendacijas, dalinasi savo skaitymo įžvalgomis su bendraamžiais. Be to, mokiniai tobulina skaitmeninio raštingumo kompetenciją.
Mokinių virtualius skaitymo dienoraščius rasite → čia
Paskelbta 2022-04-04
********************
Ištraukos iš 6-okų skaitymo dienoraščių
Paskelbta 2022-03-28
********************
Rekomendacijos tėvams, kodėl verta skaityti?
Skaitymas lavina vaizduotę, suteikia žinių, turtina žodyną, padeda nusiraminti ir atsipalaiduoti. Nors skaitymo nauda neabejojama, tačiau šiuolaikinius vaikus vis sunkiau atitraukti nuo ekranų ir sudominti skaitymu. Taigi ką daryti, kad vaikas norėtų dažniau atsiversti knygą?
Integruoto lietuvių ir lenkų kalbų projekto Imkit mane ir skaitykit… vykdytojos (bibliotekininkė, lietuvių ir lenkų kalbų mokytojos) parengė lankstinuką 10 priežasčių, kodėl verta skaityti, taip pat rekomendacijas tėvams, kaip sudominti vaikus knygomis; skaitymas su vaikais: ką svarbu žinoti ir kuo tai naudinga). Projekto organizatorės pabrėžia, kad tėvų užduotis yra padėti atrasti įdomią, aktualią vaikui knygą, kurią jis pats norėtų paskaityti. Anot mokytojų, skaitymas yra įgūdis, kurį galima įdiegti kiekvienam vaikui, tačiau reikia pasirinkti tinkamas priemones.
Paskelbta 2022-03-24
********************
VASARIO MĖNESIO NAUJIENOS
Skaitymo medžiai vis pasipildo naujais lapeliais
Pagaliau visi sulaukėme taip ilgai laukto pavasario, kai visa gamta gaivalingu sprogimu prisikelia iš šaltos žiemos miego. Pavasariu pakvipo ne tik lauke, bet ir Rukainių gimnazijos bibliotekoje. Smagu, kad projektu Imkit mane ir skaitykit… susidomėjo daugiau mokinių. Kiekvieną savaitę ant skaitymo medžių atsiranda vis daugiau lapelių su perskaitytų knygų aprašymais.
Apibendrinus vasario mėnesio projekto rezultatus pirmauja 5 klasės (14 mokinių) mokiniai, kurie jau perskaitė 29 knygas. Šeštokai (12 mokinių) perskaitė 21 knygą, septintokai (10 mokinių) – 22 knygas ir 8 klasės mokiniai (7 mokiniai) – 11 knygų (jie prie skaitymo skatinimo projekto prisijungė paskutiniai). Džiaugiamės, kad mokiniai atkakliai siekia savo tikslo. Linkime sėkmės ir laukiame naujų „lapelių”!
Paskelbta 2022-03-01
********************
LAPBOOK – SPOSÓB NA ZAPREZENTOWANIE PRZECZYTANEJ KSIĄŻKI
Uczniowie klasy 5a, pracując w parach, wykonali swoje pierwsze lapbooki. Możemy na zdjęciach podziwiać prace, jakie powstały po przeczytaniu powieści Janusza Korczaka „Król Maciuś I”.
Paskelbta 2022-02-28
********************
KALBANTYS LAIPTAI. ANT GIMNAZIJOS LAIPTŲ PAKOPŲ – MINTYS APIE KNYGAS IR SKAITYMĄ
Apie skaitymo naudą, knygų vertę galima sužinoti lipant mokyklos laiptais? Tuo galima įsitikinti Vilniaus r. Rukainių gimnazijoje. Nuo vasario 24 dienos ant gimnazijos laiptų pakopų puikuojasi gražiausios mintys apie skaitymą ir knygas lietuvių ir lenkų kalbomis. 6 ir 7 klasių mokiniai aktyviai darbavosi puošdami gimnazijos laiptus.
Integruoto lietuvių ir lenkų kalbų projekto Imkit mane ir skaitykit… vadovės džiaugiasi, kad puikiai pavyko įgyvendinti kilusią idėją – ,,prakalbinti“ laiptus. Jos tikisi, kad laiptai, vedantys į viršų, į biblioteką, paragins mokinius dažniau lankytis bibliotekoje, aktyviau skaityti knygas, taip pat primins apie šiuo metu gimnazijoje vykstantį mokinių skaitymo skatinimo projektą.
Paskelbta 2022-02-24
********************
SAUSIO MĖNESIO NAUJIENOS
Ištraukos iš 6-okų skaitymo dienoraščių
Paskelbta 2022-02-01
********************
Septintokų atsiliepimai apie perskaitytas knygas sausio mėnesį
Savo įspūdžius apie savarankiškai perskaitytas knygas lietuvių ir lenkų kalbomis 7a klasės mokiniai taip pat pateikė Padlet virtualioje lentoje, suteikiančioje galimybę surinkti ir sudėti skaitmeninę medžiagą į vieną vietą. Rašydami atsiliepimus, rekomendacijas, septintokai mokėsi vertinti perskaitytas knygas, ugdyti savo kritinį požiūrį į perskaitytą literatūrą, įvertinti savo pojūčius skaitant knygas.
Mokinių atsiliepimus galite rasti → čia
Paskelbta 2022-02-01
********************
Skaitome ir nagrinėjame kūrinį kitaip…
Sausio 31 dieną vyko net dvi integruotos lietuvių kalbos ir literatūros, informacinių technologijų pamokos Kelionė po „Mažojo princo” planetas. Savo planetos kūrimas 7a kl., kurias organizavo lietuvių kalbos ir literatūros mokytoja Lilija Jeremejeva, informacinių technologijų mokytoja Irena Ginevič. Mokiniai per literatūros pamokas jau skaitė Antuano de Sent Egziuperi „Mažąjį princą”, aiškinosi, kodėl žmogui svarbi vaikystė, kokia gyvenimo prasmės paslaptis, ką žmogui reiškia draugas. Per pirmą integruotą pamoką septintokai aptarė planetas, kuriose lankėsi mažasis princas, papasakojo apie labiausiai patikusią planetą. Taip pat bandė šiuolaikinį paauglį ,,apgyvendinti“ vienoje iš „Mažojo princo” planetų, paruošė pristatymus. Antros pamokos metu septintokai, naudodamiesi grafinėmis planšetėmis, galėjo kūrybiškai pažvelgti į kūrinį „Mažasis princas”, parengė savo įsivaizduojamos planetos vizualizacijas, vėliau jas komentavo. Antros pamokos pabaigoje 7a kl. mokiniai, atlikę visas užduotis, noriai įsivertino (interaktyvus šviesoforas), taip pat minėjo, kad užduotys buvo įdomios, todėl dažniau norėtų dalyvauti tokiose pamokose.
Mokytojos džiaugėsi, kad per šias integruotas pamokas pavyko ne tik „prijaukinti” tekstą, bet ir sukurti įvairias pažinimo sritis paliečiantį bei aktualizuojantį mokymosi procesą, apimantį įvairias skaitmenines medijas: tekstą, vaizdą, kurie yra integruojami į vieną darbą. Be to, integruotos pamokos ir yra ta priemonė, skatinanti mokinių kūrybiškumą, kelianti mokymosi motyvaciją, padedanti mokiniams plėtoti visas bendrąsias kompetencijas: kartu planuoti savo veiklą ir veikti, bendradarbiauti, aktyviai klausytis ir siūlyti idėjas, jas įgyvendinti.
Kviečiame pasigrožėti mokinių darbais → SAVO PLANETOS KŪRIMAS
Paskelbta 2022-01-31
***************
Bibliotekoje „pražydo” pirmieji „skaitymo” lapeliai
Sausio mėnesį 5-8 klasių mokiniai, savarankiškai perskaitę kūrinį, pildė skaitymo dienoraštį – papildomą skaitymo skatinimo priemonę. Dienoraštyje raštu (pagal planą) aptarė savarankiškai perskaitytos knygos temą, pagrindinę mintį, veikėjus, jų bruožus. Per lietuvių kalbos ir literatūros, lenkų kalbos pamokas mokiniai, pristatydami knygas savo klasės draugams, dalijosi savo atradimais, įspūdžiais, citavo įdomiausias knygos ištraukas. Vėliau mokiniai papuošė lapais savo klasės Skaitymo medį, „augantį” gimnazijos bibliotekoje. Ant lapo užrašė perskaitytos knygos autoriaus vardą, pavardę, pavadinimą, kiek puslapių perskaitė. Taigi linkime Skaitymo medžiui sėkmingai augti ir puošti savo šakas įvairiaspalviais ,,skaitymo” lapeliais.
Paskelbta 2022-01-31
********************
Mes jau startavome!
2022 m. sausio mėn. pradžioje gimnazijoje startavo skaitymo skatinimo projektas 5-8 klasių mokiniams Imkit mane ir skaitykit…!. Projektas dar tik įsibėgėja, tačiau gimnazijos bibliotekoje jau galima spręsti apie projekto dalyvių nemažą skaičių ir didelį susidomėjimą. Sausio mėnesio duomenimis projekte panoro dalyvauti 74 proc. 5-8 kl. mokinių!
Paskelbta 2022-01-14